Úvod do problematiky komunikace s klientem, vykazujícím známky hraniční poruchy osobnosti
A2025/1024-SP/PC/VP
4. 9. 2025
-
4. 9. 2029
Prezenční
Další profesní vzdělávání – základní
SP - sociální prevence
SP - sociální péče
SP - sociální poradenství
PSS - sociální prevence
PSS - sociální péče
PSS - sociální poradenství
pracovník/pracovnice v manažerské, řídící funkci
Upraveno: Pracovníci v celé šíři pomáhající profese v sociálních službách se velmi často setkávají s klienty, vykazující známky specifické zaměřenosti své osobnosti (hraniční porucha osobnosti, porucha chování. Volba správné strategie komunikace je podmínkou dobré následné spolupráce a komplexu dobrého výsledku cílené sociální intervence. Základem je rozhovor, vedoucí k orientaci v originální nastavenosti daného člověka. Poskytnuté informace v programu umožní frekventantům se orientovat a lépe odlišit aktuálně prožívané krizové situace u svých klientů a jejich stabilní osobnostní nastavení se specifikou, mající charakter hraniční poruchy chování. Orientace v základní terminologii a navazující prezentace aktuálních poznatků a zásad práce s lidmi, kteří mají specifické nastavení, je nosnou částí vzdělávacího programu Nástin vhodné a účinné komunikace v provázanosti s praktickými ukázkami a kazuistikami, týkající se této specifické skupiny klientů prohloubí odbornou kvalifikaci frekventantů.
terénní
pobytová
ambulantní
sociální prevence
sociální péče
sociální poradenství
20
Měkké dovednosti
Přímá práce s klientem - metody v praxi
komunikační dovednosti
týmová, mezioborová a multikulturní spolupráce
zvládání stresu a syndrom vyhoření
sebeřízení, motivace a etika
specifika práce s konkrétní cílovou skupinou
senioři v pobytových a ambulantních zařízeních
aktivní senioři a senioři využívající terénní služby
ohrožené rodiny s dětmi
osoby neschopné se bez pomoci uplatnit na trhu práce
osoby v sociální krizi (osoby bez přístřeší, oběti trestné činnosti atd.)
osoby ohrožené závislostmi a osoby propuštěné z ochranné léčby
pěstounská péče
raná péče
zaměstnanci sociálních služeb