Kurz je určen pro pracovníky v přímé práci s klientem, který se může dostat (nebo se již dostal) do konfliktu se zákonem.
V první části kurzu se frekventanti dozvědí stručnou historii a vývoj trestu. Co klienta čeká „za mřížemi“, co si sebou může vzít a co mu bude vydáno po propuštění. Praktické rady a informace o udržení kontaktu s rodinou - telefonování, psaní dopisů, příjmu balíků a možnosti návštěv. Jak odsouzenému pomoct ve věznici, příprava na opuštění věznice a postpenitenciární péče.
Odpolední část kurzu se zaměřuje na rozdíly v přístupu k motivovanému a méně motivovanému klientovi, možnosti pozitivně a negativně ovlivnit motivaci a na strategie, jak jednat se zcela nespolupracujícím klientem. K pochopení nespolupracujících klientů je zapotřebí vnímat důvody a okolnosti odmítání spolupráce, stejně jako osobnost a aktuální životní situaci takového člověka. Účastník kurzu se dozví něco o rozdělení osobnostních struktur a jejich vliv na druh trestné činnosti.
ambulantní
sociální poradenství
20
Měkké dovednosti
Legislativa
Přímá práce s klientem - metody v praxi
komunikační dovednosti
jiné téma (legislativa) -
specifika práce s konkrétní cílovou skupinou