Sociální poradenství - osobnost a role sociálního pracovníka
A2022/0960-SP/PC/VP
2. 11. 2022
-
2. 11. 2026
Prezenční
Další profesní vzdělávání – základní
SP - sociální prevence
SP - sociální péče
SP - sociální poradenství
PSS - sociální prevence
PSS - sociální péče
PSS - sociální poradenství
pracovník/pracovnice v manažerské, řídící funkci
Cílem výukového programu je osvojení, rozvoj a posilování specifických osobnostních a profesních kompetencí k efektivní realizaci poradenství a následné odborné intervenci sociálního pracovníka, vše však ukotveno v metodologicky daných teoretických základech. Primárním záměrem je nadstavbové zaměření k rozvoji v účinné komunikaci sociálního pracovníka v rámci poskytovaného procesu poradenství a následné intervence, reflektovat profesní kompetence a rozvíjet schopnost náhledu a porozumění mnohovrstevné složitosti procesu, tvořící fundament specializované péče o klienta. Na základě aplikace sociální psychologie v kombinaci s principy poradenských systémů se zvyšuje úroveň vědomostní a sebezkušeností s predikcí posílení kvality komplexního procesu při hledání možných cest ke kvalitnějšímu žití klienta. Komunitní strategie tak prohlubuje interdisciplinaritu sociální práce. Poradenství tvoří v sociální práci základ, jedná se o proces, který probíhá ve specifickém, odborně jištěném prostředí. V poradenském procesu se formuje vztah mezi klientem a poradcem (poskytovatelem odborné služby) pomocí komunikace – vyžadující různou strategii poradenské práce s důrazem na vysokou odbornost sociálního pracovníka. V kurzu se pracuje se sebezkušeností, s nácviky a kazuistikami z praxe. Součástí je i prostor pro supervizní práci v daných kazuistikách, což zvyšuje požadovaný vzdělávací efekt.
terénní
pobytová
ambulantní
sociální prevence
sociální péče
sociální poradenství
20
Měkké dovednosti
Teorie metod sociální práce, standardy kvality
Přímá práce s klientem - metody v praxi
Manažerské dovednosti
komunikační dovednosti
týmová, mezioborová a multikulturní spolupráce
zvládání stresu a syndrom vyhoření
nástroje seberozvoje (např. time-management)
teorie metod sociální práce
standardy kvality
metody kvality
individuální plánování
terapeutické a resocializační metody
preventivní aktivity
volnočasové, podpůrné a rozvojové aktivity
specifika práce s konkrétní cílovou skupinou
vedení lidí, lidské zdroje a jejich řízení
budování týmu
řízení změn
osoby s převažujícím tělesným postižením
osoby s převažujícím mentálním postižením
osoby s převažujícím smyslovým postižením
osoby s kombinovaným postižením
senioři v pobytových a ambulantních zařízeních
aktivní senioři a senioři využívající terénní služby
ohrožené rodiny s dětmi
osoby neschopné se bez pomoci uplatnit na trhu práce
paliativní a hospicová péče
osoby v sociální krizi (osoby bez přístřeší, oběti trestné činnosti atd.)
osoby ohrožené závislostmi a osoby propuštěné z ochranné léčby
děti ohrožené sociálním vyloučením
pěstounská péče
migranti
raná péče
zaměstnanci sociálních služeb