Detail

Ing. Irena Osvaldová
Problémové situace s uživateli sociálních služeb, jejich příčiny a řešení.
A2019/1412-SP/PC/PP/VP
6. 1. 2020
-
6. 1. 2024
Prezenční
Další profesní vzdělávání – základní
SP - sociální prevence
SP - sociální péče
SP - sociální poradenství
PSS - sociální prevence
PSS - sociální péče
PSS - sociální poradenství
neformální pečovatel
pracovník v manažerské, řídicí funkcí
Akreditovaný vzdělávací program se zabývá tématem řešení problémových a konfliktních situací s uživateli sociálních služeb. Vysvětluje pojem problémového chování a jeho vnímání zaměstnanci sociálních služeb. Zmiňuje význam potřeb člověka a jejich vliv na projevy chování a jednání v komunikaci včetně posunu jejich priorit v průběhu života člověka a jeho stárnutí. Prezentuje příčiny vzniku problémových situací jako například způsob komunikace, bariéry v komunikaci, projevy chování, chyby ve vnímání lidí, vztah zaměstnanec - uživatel, rozdílná očekávání, vliv zdravotního stavu uživatele a další. Vysvětluje pojmy z oblasti projevů agresivního chování jako je agresivita instrumentální, reaktivní, patologická, frustrace jako příčina agrese a další. Zabývá se zátěžovými situacemi a obrannými reakcemi uživatelů sociálních služeb a na příkladech z praxe vysvětluje slovní agresi a jednotlivé fáze fyzické agrese. Informuje o základních postupech, jak se zachovat ve specifických situacích jako je jednání s uživatelem s poruchou demence, s uživatelem s fyzickým, psychickým a mentálním postižením, s uživatelem se špatnými hygienickými návyky apod. Upozorňuje na význam spolupráce s rodinou uživatele a jak reagovat v situacích, kdy rodina spolupráci odmítá. Součástí programu jsou testy, případové studie a kazuistiky, které přinášejí praktická řešení situací. Program je vždy přizpůsoben požadavkům a potřebám jednotlivých pracovních pozic podle formy a druhu sociálních služeb.
terénní
pobytová
ambulantní
sociální prevence
sociální péče
sociální poradenství
25
Měkké dovednosti
Legislativa
Teorie metod sociální práce, standardy kvality
Přímá práce s klientem - metody v praxi
Manažerské dovednosti
komunikační dovednosti
zvládání stresu a syndrom vyhoření
sebeřízení, motivace a etika
zákon o sociálních službách
teorie metod sociální práce
standardy kvality
individuální plánování
preventivní aktivity
specifika práce s konkrétní cílovou skupinou
vedení lidí, lidské zdroje a jejich řízení
zaměstnanci sociálních služeb
8